Monday, September 5, 2011


Mungkin penggiat politik di Kota Belud sudah cukup mengenali orang ini. Dari zaman USNO, ketika era pemerintahan BERJAYA dan kemudiannya PBS mengambil alih seterusnya UMNO melebarkan sayapnya ke Sabah dan 'dimandikan' bunga di USUKAN. Orang ini terlibat secara langsung, malahan merekalah mantan ahli USNO di Sabah yang berhempas pulas memastikan UMNO menang di DUN Usukan.

Siapakah Orang ini? dan Ikuti pandangan beliau dalam waktu terdekat mengenai perjalanan politik Datuk Salleh Tun said serta cabaran getir yang perlu dihadapi oleh pimpinan UMNO di Kota Belud seperti yang diceritakan kepada Kelapa Mawar.

4 ulasan :

BATU MENUNGGUL said...

saya kenal ini orang, kenyang betul dia dengan duit keluarga datuk salleh tau, sewaktu dulu dia ajk bahagian umno, bila kalah ajk bahagian umno dia pergi masuk akar dan bila tsp bubar akar sekarang ini dia ampai-ampai jawatan ketua cawangan umno pun susah mau dapat, inilah saudara rakim hj. jali pemaju masyarakat n.8 usukan satu kampung dengan saya..................

ROJOKOBOG said...

Salam KM,

Apa yang Saudara Rakim akan perkatakan tentang Datuk Salleh Tun Said...tentang kebaikan dan jasa-jasa SSK kepada masyarakat Kota Belud?, jgn cerita tentang jasa saja, selitkan juga permainan politik licik SSK dan permainan kotor beliau sehingga memerangkap diri sendiri..biar jadi pengajaran dan ikhtibar kpd genarasi akan datang.

Ali kemad said...

Batu Menunggul...

awak ni menuduh yg bukan2..barangkali awak ada dendam politik dgn En Rakim ni...saya juga kenal beliau...perjuangan politik beliau saya hormati...

kalau betul dakwaan awak..tentu org boleh nampak dri keadaan hidup beliau ini...

Ali kemad said...

Saya minta supaya sdrku Kelapa Mawar memaparkan apakah pandangan sdr Rakim mengenai SSK..sebagai orang lama dlm politik beliau saya percaya banyak tahu tentang pergolakan politik para pemimpin di KB...