Thursday, April 12, 2012


Datuk Ainil Fatah dalam Fcbnya menyifatkan beberapa isu tempatan yang di bawa oleh parti pembangkang di Sabah sebagai tidak beretika. Antara contoh yang diberikan ialah isu tanah adat yang berkeluasan lebih 500,000 hektar melibatkan perkampungan suku KDM dan suku Sungai di negeri ini.

Apakah Datuk Ainil Fatah selaku orang Semporna juga tidak mengetahui bahawa isu yang sama turut berlaku di daerah Semporna, Tawau, LKahad Datu, Kunak , Sandakan, Kota Belud, papar, Beaufort dan Ranau serta berlaku hampir di seluruh daerah di Sabah? Manakala yang terlibat bukan sahaja suku KDM tetapi juga bajau, Iranun, dan bumiputera lain?

Inilah kenyataan beliau :


Keghairahan pembangkang mempergunakan pelbagai taktik kotor membuat fitnah dan tuduhan kepada BN termasuk pemimpin pemimpinya untuk memenangi PRU 13 nanti.

Isu isu lama mula dibangkitkan kembali walaupun telah diperjelaskan melalui Dewan Undangan Negeri dan Dewan Rakyat secara resimi tetap dibangkait oleh parti parti pembangkang demi mengelirukan rakyat terutama di luarbandar.

Antaranya termasuklah isu tanah adat yang berjumlah tidak kurang 500,000 hektar yang sebahagian besarnya diduduki oleh orang-orangKadazan,Murut,Dusun dan Sungai sejak turun temurun.Kini tanah-tanah adat itu sedang diusahakan oleh UmnoBN untuk diberikan kepada syarikat-syarikat besar dari Kuala Lumpur yang juga kroni-kroni para pemimpin Umno/BN sendiri.

Tuduhan pembangkang kepada pemimpin pemimpin umpamanya,ketua menteri Sabah difitnah dan dituduh,walaupun diperjelaskan oleh badan bertanggung jawab bahawa kes kes tuduhan itu tidak berwibawa dan tiada satu bukti boleh menyokong tuduhan mereka tetapi terus dicanang walaupun boleh dianggap tidak beretika.Kebejatan pembangkang ini terus melibatkan keluarga,anak anak dan teman rapat pemimpin yang tidak berdosa.

Daripada menghadirkan isu lapuk dan tidak beretika,lebih baik parti pembangkang memperjelaskan perjuangan,harapan dan masa depan rakyat dinegara ini,barangkali membuka ruang mereka untuk memenangi hati rakayat pada keseluruhanya.

1 ulasan :

Unknown said...

Sabah Chief Minister responds to allegations

KOTA KINABALU: Sabah Chief Minister Datuk Seri PangIima Musa Hj Aman puts it on record once again that he has no business association whatsoever with an individual named Michael Chia.

"I deny all these allegations. I have no business relationship with this person," he said in a statement today. Musa said these allegations are trumped up by his political opponents and desperate individuals who will resort to anything to gain political mileage especially since election is around the corner. "It is unfortunate that there are people out there who will keep using recycled allegations to get to the top when election is near. The people of Sabah can decide on my track record. Not faceless and nameless people who use blogs to serve their political interest." Musa said he would give his full cooperation to the authorities if needed but in the meantime his responsibility is to ensure the well being and development of Sabah. Musa said he did not have the time to refute these frivolous allegations adding that his first priority was to serve the people of Sabah and administer a state.