Monday, August 8, 2016

Roadshow DSSA di Sabah sejurus selepas keluar dari UMNO mengundang fenomena baru di Sabah. Fenomena ledakaan kebangkitan Sabah For Sabahan mula kedengaran. Di Khabarkan DSSA berjaya mengumpulkan 15k orang dalam majlis yang dianjurkan. Serami 1500 orang bertindak kelur dari UMNO.

UMNO Sabh setakat ini, masih "tidur dan bermimpi indah" bagi pimpinan UMNO Sabah ia bukan satu kebangkitan rkyat Sabah, melainkan fenomena biasa, Rakyat mahu tahu apa yanbg berlaku kepada DSSA, itu Sahaja! lihatlah setakat ini tidk ada pengumuman atu kenyataan rasmi UMNO Sabah berkaitan dengn perkara tersebut, walaupun dalm beberapa siri ucapn DSSA mengitkan pimpinan UMNO negeri terutama Musa Aman dengn penggantungannya dari UMNO sebelum bertindak keluar dari parti itu.

Benarkah fernomena ini hnya bersifat sementara dn tidak kan menghilangkan beberapa kerusi BN dan UMNO pada PRU14 yang pada jangkaan akan diadakan 2 tahun dari sekarang atau awal bergantung kepada percaturan politik PM Najib yang kini menerima asakan demi asakan , luar dan dalam?

Bolehkah DSSA menjadi pemimpin alternatif di Sabah untuk menduduki kerusi KETUA MENTERI?
Dari segi pengalaman dan kemampuan rasanya tidak menjadi masalah kerana DSSA terbukti dalam beberapa portfolio kementerian di peringkat Pusat. Hanya yang menjadi tanda tanya, mampukh DSSA menjadi pemimpin seperti Datuk Hariss Salleh yang menumbangkan USNO? Atau mampukah DSSA diterima oleh KDM sebagai alternatif selepas Dr. Jeffry dn abangnya Pairin yang dikatakan hanya menghabiskan tempoh khidmatnya sehingga penghujung pru 13 ini.?

Dimana kekuatan DSSA? pada pengalamannyakah? pada kelantangannyakh? atau pada gandingan di Semenajung iaitu TSMY dan DMM? Kerana pada keadaan sebenarnya, DSSA baru mau membina asas keyakinan rakyat Sabah kepada kualiti kepimpinannya, justeru sebelum ini, kesibukkannya di Semenanjung menjadi popularitinya di Sabah semakin kendur dan dilupakan!



































0 ulasan :