Wednesday, August 3, 2016



Tuduhan beberapa penulis upahan di Sabah, bahawa kononya DSSA bukanlah pelopor UMNO di Sabah bukanlah satu perkara baru. Kerana senarai pemimpin USNO yang berusaha membawa UMNO masuk ke Sabah sudahpun diketahui oleh rakyat Sabah. Nama DSSA tidak termasuk dalam senarai itu. Satu perkara yang menungkin dilupakan oleh penulis dan pemerhati politik Sabah ini ialah BERAPA ORANG POLITIK YANG MENJADI PELOPOR UMNO DI SABAH YANG MENDAPAT TEMPAT DALAM UMNO?

Ini menunjukkan bahawa sama ada PELOPOR atau TIDAK, yang paling penting ialah bagaimana politikus itu meletakkan dirinya dalam parti dan politik. Dalam hal ini pemimpin UMNO Sabah yang paling mencatat nama dan cemerlang adalah DSSA. Itu diakui oleh semua orang. pemimpin yang menempa nama hampir 30 tahun dalam politik UMNO sehingga menjawat jawatan Naib Presiden UMNO. SIAPA PELOPOR UMNO SABAH YANG BERJAYA MENEMPA NAMA SEBEGINI TINGGI?

Kita harus menerima kenyataan ini bahawa keunggulan dan karisma DSSA memang ampuh? Jangan nafikan hakikat ini. Sebab itu bila DSSA keluar dari UMNO, ramai yang mengikuti jejaknya. Laporan berita online memetik bahawa UMNO SEMPORNA LUMPUH, UMNO TENOM DAN KINABATANGAN BERGOLAK, DAN DIJANGKA AKAN MELEBAR KE SELURUH SABAH MENJELANG PRU 14. NANTIKAN BAHANGNYA?

0 ulasan :