Saturday, September 22, 2012



Seketika Janag Gayuh Datuk Lajim Hj.Okin mendesak supaya Musa Aman segera digugurkan dari jawatan ketua menteri sehingga membawa perletak jawatanya dari kerajaan dan parti kecuali ahli UMNO dikekalkan

Amati respon PM dan SUA UMNO.


"Saya tidak terperanjat dengan keputusan itu kerana tiada sesiapa yang lebih besar dari parti melainkan kesetiaan. "Kita terima hakikat di antara kita ada yang berbeza pendapat tetapi boleh diselesaikan dengan saluran yang betul sama ada cepat atau lambat," Najib Tun Razak,

Setiausaha agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menggesa pemimpin parti itu supaya tidak menjadi penghalang dan melepaskan jawatan mereka sekiranya tidak lagi mampu menjalankan tugas.
Tengku Adnan menegaskan bahawa kepentingan parti itu perlu melampaui kepentingan peribadi, namun teguran seperti itu tidak termakan oleh sesetengah pemimpin Umno tertentu, katanya.

"Saya sendiri telah mendapat pelbagai kritikan oleh kerana teguran yang telah saya lakukan. Ini sindrom tidak mahu terima apa yang kita tegur.

"Dia fikir dia sahaja yang betul manakala kebenaran adalah pahit. Apa lagi kebenaran itu akan menggoncang pemimpin tertentu. Maka akan gelabahlah dia macam ketua menteri dan menteri besar tertentu," katanya.

Tengku Adnan bagaimanapun tidak menamakan pemimpin Umno yang dimaksudkannya itu.

"Mereka cuba menidakkan kebenaran," katanya lagi yang menjelaskan bahawa beliau menerima maklumat berhubung masalah di negeri terbabit melalui saluran rasmi dan juga saluran tidak rasmi parti.

Beliau menegaskan bahawa tegurannya itu bukan disebabkan perasaan benci terhadap pemimpin terbabit, tetapi demi kepentingan parti.

Kenyataan kenyatan itu,terbit semasa Datuk Lajim Okin berhasrat meninggalkan UMNO kerana tekanan ketua menteri terhadapnya,ramai meramalkan amaran itu khas ditujukan kepada Musa.

Ramai penganalis politik meramalkan keputusan terhahdap kedudukan Musa telah diputuskan hanya waktu menentukanya.VIVA.....

19 ulasan :

DorianG said...

Sabah Umno has brushed off calls for Chief Minister Musa Aman to step down from his post while investigations continue into undeclared money worth hundreds of millions of ringgit in bank accounts said to be linked to him.

DorianG said...

Musa’s deputy chief in Sabah Umno, Salleh Said Keruak said that Musa is doing a good job for Sabah and there are leaders who are power-crazy and jealous of his achievement.

DorianG said...


There is no reason for Musa to resign just because of slanderous lies being hurled against him.

DorianG said...


Musa has been chosen by Najib to lead the party in Sabah and all party members will back him all the way and deliver comfortable majority to BN in the coming general election.

DorianG said...

Musa, who is Sungai Sibuga assemblyman, told government supporters to counter or rectify whatever misconceptions that may have been created by “irresponsible quarters” in cyber space.

DorianG said...


These slanderous attacks and stories from doubtful sources by irresponsible quarters must be answered wisely by social media friends who can provide the real explanation or give a better picture in that the government is sincere in keeping its promises.

DorianG said...


Musa also called on strengthening the relationship between those using the social media, bloggers and the government to help deflect lies on the Internet.

DorianG said...

He acknowledged that the social media had become an increasingly crucial part of the BN’s machinery to combat the opposition at the coming general election.

Unknown said...

Tidak rasanya. Datuk Musa masih berada pada kedudukan yang sepatutnya.

Unknown said...

Datuk Musa mampu memberikan yang terbaik kepada rakyat. Jadi pasti Beliau akan terus mendapat sokongan daripada rakyat.

Unknown said...

Tahniah diucapkan kepada kerajaan BN Negeri yang mampu memberikan yang terbaik kepada rakyat. Selagi kerajaan mampu memberikan yang terbaik selagi itulah rakyat akan terus menyokong kerajaan BN Sabah.

mantera said...

kepimpinan Musa Aman amat baik, beliau mendapat sokongan akar umbi.

mantera said...

Parti Gerakan Sabah turut menyokong penuh kepimpinan Datuk Seri Musa Aman terutama dalam mengetuai Barisan Nasional (BN) Sabah memenangi semua kerusi pada pilihan raya umum akan datang.

mantera said...

Ternyata dengan kestabilan politik dan pentadbiran yang positif serta keadaan negeri yang aman, ramai pelabur asing datang melabur di Sabah

mantera said...

BN akan memperoleh kemenangan besar pada pilihan raya umum akan datang berteraskan sokongan padu dan berterusan yang ditunjuk oleh peminmpin BN.

mantera said...

Kerjasama mantap sebagai satu pasukan dalam menghadapi musuh politik adalah prasyarat penting dalam memastikan prestasi cemerlang ketika pilihan raya umum ke-13 kelak dapat dikekalkan.

Sotong Kurita said...

kalau betulpun Lajim keluar disebabkan tekanan KM Sabah terhadap beliau, kenapa hanya dekat2 PRU baru mahu bertindak?? kenapa hanya selepas calon diputuskan baru mahu bertindak?

Sotong Kurita said...

Lajim ditekan oleh KM sabah atau ditekan oleh Anwar?? ura2 Lajim mahu keluar sudah tersebar sejak tahun lepas. tapi kenapa tidak keluar saja pada waktu itu?

Sotong Kurita said...

Anwar awal2 lagi mengumumkan akan ada MP BN yang akan keluar meninggalkan BN sebelum Lajim bertindak keluar parti.. bagaimana Anwar tahu ada MP BN akan keluar jika tidak ada perancangan dipihak mereka?? bermakna semua ini telah dirancang lebih awal..