Tuesday, August 12, 2014

Anwar Ibrahim harus mengumumkan bahawa "Move kajang" gagal dan diberhentikan serta merta. Anwar wajar mengakui bahawa beliau melakukan kekhilafan politik atas percaturan peribadi rakus beliau. Anwar patut menasihatkan orang-orang dalam PKR yang sudah terjajah minda mereka dengan isme-anwarisme menghentikan serangan dan kedegilan mereka terhadap wibawa MB Selangor Khalid Ibrahim.

 Anwar sepatutnya meminta isterinya Wan Azizah, berhenti menjadi boneka kepentingan politik beliau, sebaliknya menumpukan kepada tugas-tugas rumahtangga mereka. Anwar harus menghentikan setiausaha politik PKR, Saifudin Natioun dan Rafizi Ramli , pengarah strategik parti itu membuat road show membuka pekung parti mereka kepada rakyat dan media. Dan Anwar harus berani menarik balik pemecatan Khalid Ibrahim ahli seumur hidup PKR dari parti itu dan mengakui keputusan lembaga displin parti itu memecat Khalid Ibrahim berkuat kuasa serta merta adalah kekhilafan dan kesilapan yang dibuat secara luar sedar akibat desakan dan tekanan politik semasa.

Jika ini yang dapat dilakukan oleh ketua Umum PKR itu dalam waktu terdekat ini, krisis kepimpinan MB Selangor ini akan dapat diselesaikan dengan penuh berhemah. Sekaligus krisis ini akan berakhir dan populariti Anwar dan PR akan kembali di hati rakyat.

Namun jika Anwar terus dengan kedegilan politiknya dan mahu menyelamatkan beberapa kroni dan mengotakan strategi politik peribadinya, maka krisis MB Selangor ini akan berlarutan. Kesannya sangat besar dan impaknya kepada imej PR terutama PKR akan terasa. Sokongan rakyat akan merudum, musuh politik akan tersenyum.

1 ulasan :

IBU RISKA said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK_GHOB_2D_3D_4D_6D_DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK_GHOB_2D_3D_4D_6D DISINI