Wednesday, November 14, 2012

Dua buah kawasan DUN di Kota Belud iaitu DUN N8 USUKAN dan DUN N6 TEMPASUK adalah antara 15 kawasan DUN di Sabah yang dijangka akan jatuh ke tangan pembangkang pada PRU 13.Ini berdasarkan sentimen rakyat sejak kebelakangan ini yang mula menunjukkan protes secara terang dalam dunia maya dan dunia sebenar. Beberapa kes ketidakpuasan hati rakyat di dua buah kawasan ini begitu berani disuarakan secara terang oleh mereka yang mula melihat peranan kedua-dua wakil rakyat mereka 'gagal' berfungsi.

DUN USUKAN yang masih panas dengan beberapa isu besar seperti pampasan tanah kepada penduduk berikutan projek jalanraya Baypass Kota Belud- Kudat selain isu bekalan air bersih dan isu kemudahan jalaraya yang masih ditakuk lama. Sebagai rekod kawasan USUKAN adalah kawasan yang sepatutnya dibangunkan oleh pemimpin UMNO SABAH kerana disinilah UMNO mencatat sejarahnya apabila kawasan itu menjadi kubu kuat UMNO setelah UMNO memasuki Sabah.

DUN TEMPASUK pula dikatakan gagal membangun seperti yang dirancang sebelum ini. Projek Jelapang padi nampak tergendala dan bekalan air bersih juga sehingga saat akhir PRU 13, masih belum diselesaikan. Walaupun wakil rakyat kawasan ini Datuk Musbah dikatakan selalu turun padang ,namun beliau mengikut satu kajian yang dilakukan oleh pembangkang, juga gagal menyelesaikan masalah di kawasan TEMPASUK.

Surat ini barangkali boleh dikongsi :


HAYAT pemerintahan BN di Sabah bakal sirna dalam masa lima bulan lagi oleh jika majoriti rakyat Sabah membuat keputusan nekad untuk menguburkan BN setelah tidak ada jalan keluar yang dibentangkan BN.


Berdasarkan analisa dan 'Cakap Kedai Kopi', pembangkang Sabah bakal membentuk kerajaan baru Sabah jika berjaya menakluki 10 kerusi Cina dan 14 kerusi KDM.


Kajian beberapa pihak juga menunjukkan 15 kerusi kubu kuat Umno akan berjaya ditawan PKR atau PPPS yang diketua Datuk Lajim Haji Ukin iaitu Klias, Lumadan, Pantai Manis, Sindumin, Bongawan, Kawang, Tempasuk, Usukan, Sulaman, Petagas, Sekong, Banggi dan beberapa kerusi parlimen juga bakal beralih kepada Pakatan Rakyat.


Ketahuilah, rakyat Sabah tidak perlu dikaburi dengan pembangunan dan dirasuk dengan isu besar kerana mereka pernah menukar pemerintah seperti menukar baju!

8 ulasan :

Unknown said...

PRU13 akan menentukan.

mantera said...

BN harus memberi tumpuan pada kedua kawasan tersebut.

mantera said...

teruskan mendapatkan lagi sokongna rakyat.

Blackforest said...

Kadang2 jangkaan kita boleh jadi meleset. apapun, yang penting kawasan2 yang diramalkan kritikal ni akan diusahakan sebaiknya sari jatuh ke tangan pembangkang.

Blackforest said...

harap wakil rakyat di kawasan ni akan usahakan sedaya yang boleh sebelum PRU menjelang.

jackie said...

Tumpuan sepenuhnya harus di berikan kepada kawasan yang sangat memerlukan pembangunan.

jackie said...

Sokongan rakyat kepada BN tidak akan hilang jika berterusan memberi khidmat yang terbaik kepada rakyat.

FOOD HUNTER said...

kenapa taksub sangat dengan kepimpinan BN yang sudah terang lagi bersuluh kepincangannya? adakah kerana hati buta atau kurang peka? renubg2kan dan fikirkan masa depan... kereta baru sudah terbukti jauh lebih baik dari kereta lama yang banyak memakan wang ringgit untuk diselanggara...