Sunday, March 24, 2013

Desas-desus sebelum ini yang menyatakan bahawa Mantan Pengarah pelajaran Negeri Sabah, Datuk Dr. Muhidin Yusin ketika itu berjawatan Pengarah pelajaran negeri Sabah akan melepaskan jawatannya lebih awal dari yang sepatutnya untuk bergiat aktif dalam politik, akhirnya terjawab hari ini apabila anak kelahiran Ranau itu menyatakan hasrat untuk menyertai Pakatan Rakyat melalui parti PKR dalam satu majlis yang diadakan di Star City Convention Hall di Kota Kinabalu yang turut dihadiri oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim turut mengalu-alukan kemasukan mantan pengarah pelajaran negeri Sabah itu ke dalam parti PKR. Sebagai rekod politik Sabah, sebelum ini seorang mantan pengarah Pelajaran negeri Sabah, Datuk Seri Panglima Hasbullah Mohd. Taha, telah lebih awal menyertai PKR dan pernah bertanding atas tiket parti tersebut tetapi kecundang.

Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ucapan penerangannya mengenai insiden pencerobohan pengganas Sulu di Lahad datu yang kini memasuki hari ke 23 menjelaskan bahawa UMNO dan Bn yang ,mengaitkan namanya sebagai dalang adalah fitnah dan tuduhan semata-mata. sambil menyatakan bahawa langkah  PM Datuk Seri Najib pernah mengadakan rundingan dengan ppenceroboh itu sebelum tercetusnya perang yang mengorbankan nyawa maka mengapa pula beliau yang disalahkan.

Anwar akan menruskan jelajahnya di Sabah petang ini bersama ketua Cabang Tuaran, Ansari Abdullah di Restoran Transit. Tuaran.


0 ulasan :