Saturday, March 9, 2013

Jika sebelum ini MP Kota Belud Datuk Rahman Dahlan 'menubuhkan' skuad P169 yang dikatakan menjaga dan mempertahankan kredbiliti setiausaha BN Sabah itu dalam dan luar media sosial. Kemudiannya Datuk Salleh Tun said pula ' dikatakan' menaja penubuhan KELAB PENYOKONG DATUK SALLEH, kini KELAB PENYOKONG TAN SRI PANDIKAR AMIN juga mula dipaparkan dalam dunia cyber. Ini bermakna ketiga-tiga pemimpin politik Kota Belud itu mula ';sedar' betapa masyarakat Kota Belud sekarang ramai yang mengikuti aliran media alternatif berbanding media perdana. rata-rata penggemar dan pengamal media alternatif adalah golongan muda yang berada pada posisi non partisan.

Penubuhan KELAB-KELAB penyokong para pemimpin ini pada suatu ketika diperdebatkan di kalangan rakyat Kb. ada yang merasakan tidak perlu penubuhan kelab tersebut kerana masyarakat KB sudah sedia masak dengan perangai dan percaturan pemimpin-pemimpin ini. Ada juga yang bersetuju sebagai pemangkin kepada rakyat untuk memahami dasar-dasar dan polisi para pemimpin mereka. Namun setakat ini hanya Datuk Rahman Dahlan yang bersedia dan berani menjawab segala tanggapan dan pendirian rakan dalam Fcbnya. manakala yang lain diam dan tidak berani berbuat demikian, Jadinya , KELAB penyokonglah yang menjadi wakil bagi mereka.

tIGA lagi pemimpin politik yang masih tidak mempunyai KELAB penyokong dalam dunia cyber iaitu Datuk Musbah Jamli, ADUN TEMPASUK dan Datuk Japlin Akim ADUN USUKAN serta ADUN KADAMAIAN Datuk Herbert Timbun Lagadan. Ketiga-tiga pemimpin ini tidak mempunyai 'pertahanan' dalam dunia cyber. Apakah mereka juga harus dan wajar menubuhkan KELAB penyokong memperjelaskan kemusykilan rakyat berkaitan percaturan mereka?

0 ulasan :