Sunday, March 24, 2013

Beberapa bulan yang lepas ketua cawangan UMNO kuala Pintasan, Kota belud, Sdr Wan Ramli bertindak membubarkan cawangan tersebut dan menyertai parti STAR. Fenomena ini mendapat liputan media dengan memberi gambaran UMNO kononnya akan lumpuh di DUN TEMPASUK. Walaupun sebenarnya Wan Rami sendiri mengakui bahawa penyertaannya ke dalam parti STAR adalah bersifat sementara.

Ini terbukti apabila beliau sekali lagi bertrindak keluar dari STAR dan menyertai semula UMNO. Ini dikhabarkan sendiri oleh beliau kepada kelapamawar. Berikutan itu UMNO di DUN TEMPASUK akan dijangka bertambah kukuh dan ada kemungkinan yang besar calon UMNO/BN di DUN TEMPASUK akan memenangi semula peti undi Kg Tamau, di mana Datuk Musbah Jamli ketika ini adalah wakil rakyat di kawasan berkenaan.

Penyertaan Wan Ramli ke dalam UMNO/Bn semula dapat disaksikan oleh penduduk sekitar DUN TEMPASUK di dalam satu majlis di Kg Pintasan yang turut di hadiri oleh Datuk Musbah Jamli dan AJK UMNO KB, Sdr Roslan Hj Manshor dan beberapa pemimpin kampung sekitarnya.

1 ulasan :

Anonymous said...

lompat si katak lompat