Saturday, May 12, 2012





Saya mendapat maklumat peralatan ICT yang dibekalkan kepada Biro ICT pemuda UMNO KOTA BELUD guna untuk menangkis segala propaganda pembangkang menerusi cyber telah di jual untuk mendapatkan keuntungan. Walaupun saya mengenali ketua biro ini iaitu sdr Ramilkan, namun masih belum berpelung mendapatkan penjelasan daripada beliau.

Sumber maklumat ini memberitahu Kelapamawar, bahawa UMNO KB telah menyerahkan sekurang-kurangnya 10 peralatan ICT berupa Lap-Top dan Ipad serta Brodbank kepada pemuda untuk menangkis dan menjawab segala propaganda pembangkang khususnya di Kota belud.

Dalam dunai tanpa sempadan ini, dunia cyber telah mengambil tempat sebagai sumber maklumat pantas masyarakat. Jika benar dakwaan dan maklumat ini, maka satu bentuk penyiasatan dalam harus dilakukan oleh UMNO KB supaya perkara seumpama ini tidak berlaku.

Namun jika perkara ini tidak benar, kelapamawar mengharapkan agar Biro ICT pemuda UMNO KB tampil memberikan penjelasan kepada umum supaya kekalutan dapat dijernihkan semula.

5 ulasan :

mantera said...

hal ini belum tentu benar, sebaiknya hal ini diperjelaskan agar ia tidak dipanjangkan lagi.

Hamdan Hadillah said...

Jika benar akan perkara ini buat laporan polis untuk disiasat mengenai kes ini.

Bujang Senang said...

Kita sendiri pun tidak tahu akan kebenaran mengenai perkara ini.

TuhauBam said...

Bantuan yang diterima tidak harus disalahgunakan

Mumbai said...

siapa2 yang ada bukti tu, tampil la buat laporan sprm..