Wednesday, August 24, 2011


Ramai yang memandang sinis atas kenyataan pembelaan bertulis setebal 32 mukasurat yang dibaca oleh yang Tertuduh, Datuk Seri Anwar Ibrahim di mahkamah beberapa hari lepas. Kenyataan dalam bahasa Inggeris itu disiufatkan oleh ramai pihak sebagai 'kenyataan' politik yang sekali lagi mengulangi wayang 1998. Bukan sahaja penafian atas tuduhan liwat ke atas pengadu, Saiful Bukahri Azlan dengan kenyataan "saya tidak pernah meliwat Saiful", tetapi juga DSAI tetap mengulangi keyakinannya bahawa semua itu adalah satu "konspirasi' politik peringkat tertinggi untuk 'menjahanamkan' politik peribadinya. Menyifatkan bahawa BN dan UMNO begitu rasa tergugat dan terdesak 'mempertahankan' kuasa mereka yang mula terhakis dengan beberapa negeri jatuh kepada Pakatan rakyat pada PRU 12 yang lepas , DSAI juga menyatakan bahawa keseluruhan agensi kerajaan seperti PDRM dan badan kehakiman diperkudakan untuk tujuan jijik tersebut. Kenyataan penuh boleh dibaca di sini KENYATAAN PENUH DSAI

Perkataan 'konspirasi' begitu sinonim dengan DSAI sejak pemecataannya dari kerajaan dan parti pada 1998. Sejak itu hingga sekarang perkataan itu dinafikan oleh pemimpin UMNO, bahawa tidak ada 'konspirasi' seperti yang didakwa oleh DSAI itu. Dengan andaian bahawa dalam parti tidak terdapat 'konspirator" yang membawa agenda tertentu.Klik ini Cerita wan Azizah Mengenai Penangkapan DSAI 1998. Namun sejak kebelakangan ini, rakyat dikejutkan oleh kewujudan 'konspirator' dalam UMNO untuk menjatuhkan pemimpin tertentu. Golongan ini bukan sahaja bersifat opportunis tetapi juga sanggup melakukan sesuatu agenda terancang untuk menjahanamkan orang lain. Isu ini bukan sahaja disedari oleh ahli UMNO sendiri bahkan juga sudah dihidu oleh pihak lawan. baca ini keretakan dalam umno semakin terdedah.

Pendedahan mantan Menteri besar Selangor, Datuk seri Khir Toyo dalam blognya bahawa terdapat 3 orang menteri persekutuan yang ingin melihat beliau di dakwa juga dianggap sebagai satu konspirasi menjatuhkan imej dan kredibiliti politiknya. Pendedahan ini sekurang-kurangnya menyokong tanggapan DSAI bahawa memang terdapat konsipator dalam UMNO sejak pemecatannya ppada 1998. Lihat ini Konspirasi Khir Toyo.

Di Tambah lagi dengan pendedahan berani Datuk seri Harussani mufti Perak bahawa beliau mendakwa telah cuba memberikan nasihat kepada Tun Mahathir dalam kes DSAI. Malahan beliau menyatakan bahawa akan berlaku perpecahan teruk dalam perpaduan orang Melayu. tambahan lagi tuduhan liwat memerlukan pensaksian mengikut hukum agama. Namun nasihat beliau itu ditolak oleh Dr. Mahathir.Mufti Perak .

Jika benar dakwaan Khir Toyo ini dan juga jika benar seperti yang dikatakan oleh mufti perak Datuk Seri Harussani, maka UMNO dan pemimpin Melayu perlu bermuhasabah dan melihat kehidupan dunia ini bukan matlamat akhir kehidupan manusia. Pemimpin UMNO seharusnya sedar, 'kuasa' bukan sahaja terdedah kepada perkara-perkara yang menjijikkan, tetapi juga memfitnah dan mengaibkan orang lain serta berusaha menjatuhkannya adalah bertentangan dengan kehendak agama. Mallot Dakwa Anwar dan Najib ada perjanjian Rahsia.

0 ulasan :