Friday, April 13, 2012



Seorang guru di Kota Belud melahirkan rasa kecewanya terhadap tindakan JKR Kota Belud yang disifatkannya sebagai 'tidur' dan tidak menjalankan tugas secara berkesan dan bertanggungjawab. Cikgu Barty Yu dalam fcbnya mempersoalkan kes runtuh jambatan dari Kampung Nahaba ke kg. sayap yang memberikan masalah kepada guru-guru di sekitarnya untuk bertugas di sekolah berkenaan.

Jambatan yang tidak diselenggerakan itu juga dikatakan melibatkan masyarakat kampung yang keluar-masuk ke pekan kota belud untuk urusan seharian termasuk membawa hasil tanaman untuk dipasarkan.

Berikut adalah komen Cikgu Barty Yu :

REALITI tentang jambatan2 yg ada sepanjang perjalanan dan perhubungan dari Kg Nahaba ke Kg Sayap...Di antara yg berlaku baru2 ini, ialah jambatan penghubung jln raya di Kg Talungan yg telah putus dua dan kini sedang dlm pembaikan secara drastik...Dlm paparan gambar jambatan yg telah rosak teruk dlm posting ini, ianya masih berkeadaan seperti itu juga, tanpa diselia dan ditinjau oleh pihak2 yg berwajib, seperti JKR-KB atau JURUTERA2 KB yg semestinya bertanggungjawab penuh dgn sebarang kerosakan jln raya yg telah digazet (diwartakan) dan yg sepatutnya berada dlm proses dan progress 'Maintenance' yg pastinya mempunyai peruntukan2 khas setiap tahun...


JURUTERA2 KB, TOLONG JGN TIDO...SEKALI-SEKALI BANGUNLAH AWAL, CUCI MUKA DAN MINUM KOPI O KERAS, PASTI AKAN CERGAS DAN CERDAS'...HuHu.

0 ulasan :