Tuesday, April 24, 2012





MP Kota Belud,Datuk Rahman Dahlan dijangka akan menghadiri satu program "WACANA ASPIRASI 'Y', di Restoran Pencarian Bersama di Kota Belud pada 3 mei ini Jam 8 malam. Sasaran utama program bersama MP KOta Belud ini difahamkan ialah golongan anak-anak muda 'atas pagar' yang belum 'sempurna' sokongan mereka kepada BN dan UMNO.

Antara isu yang dilaporkan akan dikupas secara santai oleh MP KOta Belud iniialah isu 20 perkara, isu Royalti minyak kepadaSabah dan isu Autonomi. Isu-isu ini adalah antara isu besar yang ditawarkan oleh Ketua Pembangkang kepada Sabah jika Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya pada PRU 13 ini.

Sebelum ini, setiausaha BN Sabah itu merupakan pemimpin politik paling lantang di Sabah mengkritik dan mempersoalkan keikhlasan Anwar Ibrahim menawarkan janji-janji kepada Sabah. Dalam media sosial, Rahman Dahlan bukan sahaja mendapat kritikan pedas daripada Musli OLi seorang aktivitis sosial dan penulis politik mengenai isu membabitkan 20 perkara ini, tetapi juga Rahman Dahlan turut mempersoalkan perkara yang sama ketiuka dalam beberapa siri perdebatan dan perbincangan sama ada di siarkan secara langsung di TV1 ataupun dalam internt. Bicara Rakyat, Wacana Sinar Harian dan banyak lagi adalah antara program di mana Rahman Dahlan 'menghentam' pembangkang.

Apakah program Wacana Aspirasi Y ini adalah ekoran daripada rasa takut dengan kehadiran Anwar di Kota Belud? atau adakah ia cuba menyeimbangi program Penerangan parti PKR yang dikelolakan oleh Musli Oli di Kota Belud yang dilaporkan mendapat sambutan menggalakkan dari kalangan generasi Y di Daerah itu?




Iklan Berkaitan:


"WACANA ASPIRASI "Y" BERSAMA MPKOTABELUD SESI 1. Berbicara, Mengupas, Memahami dan Bertanya tentang isu-isu semasa berkaitan dengan isu 1. Perkara 20. 2. Royalti minyak. 3. Autonomi. 


Anak-anak muda Belia Kota Belud yang ingin mengetahui dengan lebih jelas lagi tentang isu2 tersebut adalah dijemput untuk datang pada tarikh 3 Mei 2012(Khamis) bertempat di mini dewan Restoren Pencarian Bersama pada jam 8 malam. Penyertaan bagi sesi pertama ini terbuka kepada 100 orang yang terawal. Majlis penerangan ini terbuka kepada anak2 muda (Lelaki/Perempuan) tanpa mengira fahaman politik dan malah Persatuan NGO belia adalah dialu-alukan. Kepada yang berminat bolehlah menghantar Nama,No.Telefon dan Alamat ke email ezamahmad@ymail.com atau sms ke 013-8044969(Hizam Ahmad)

0 ulasan :