Wednesday, January 18, 2012

Azwan Ali yang selama ini dikenali sebagai celebriti yang lantang dalam melontarkan kata-kata di dalam dunia hiburan,kini mendapat pengajaran baru di dalam dunia politik...

Aku pada mulanya kurang berminat nak ulas isu ugutan Azwan Ali terhadap Umi Hafilda tu..
sebab aku pun tahu tahap kelantangan dan "laser"nya mulut Azwan Ali ni...

Tapi malam tadi aku agak tertarik dengan kisah dua beradik
ni bila melihat Azwan Ali menjadi begitu bersopan dihadapan adiknya yang sudah 7 tahun tidak bertegur sapa tu...

Seluruh rakyat Malaysia sebelum ini sudah pun mengetahui Azwan Ali ada menghentam beberapa individu di dalam twitternya...antaranya...
Saiful Bukhari
Umi Hafilda
Najib dan Rosmah,dan juga
Tun Mahathir

Azwan juga secara terang-terangan menunjukkan dia sokong dan gembira di atas penghakiman mahkamah yang memutuskan Anwar Ibrahim tidak bersalah dalam fitnah liwat siri kedua...

Dia siap nyatakan di dalam twitternya bahawa dia siap melakukan solat hajat buat Anwar Ibrahim...

begitu marahnya Azwan kepada Umi Hafilda yang banyak menyebarkan fitnah
Namun...
Bila Azwan Ali membuat satu kenyataan kontroversi di twitternya,yakni mahu membakar mayat Umi Hafilda...
Maka peluang ini diambil oleh Umi Hafilda untuk membuat laporan polis...
polis pulak sepantas kilat membuat tangkapan terhadap Azwan Ali...
Dia disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan..
Disinilah Azwan Ali baru mengetahui betapa adiknya si Umi Hafilda tu memang "dijaga rapi oleh Kerajaan BN..."

Yang membuatkan aku tersenyum sinis adalah apabila...
Azwan Ali yang dikenali sebagai berhati keras,"berani mati" dan bermulut lantang tu telah melakukan beberapa perkara pelik selepas di soal siasat polis...
Azwan terus mencari Umi Hafilda sebaik sahaja di bebaskan dari soal siasat polis..
Siap buat surat akuan bersumpah lagi bahawa dia tidak akan menghina Umni Hafilda...
Membuat pengakuan bersumpah menggunakan nama Allah dihadapan media,bahawa beliau tidak akan menghina Umi dan insan-insan lain lagi..
Mengatakan bahawa dia dihasut oleh pihak tertentu bagi mengeluarkan ugutan tersebut..konon-kononnya dia mendapat arahan Azmin..
Ingin menutup terus akaun twitternya..

Sekali kena tahan... 
Azwan yang lantang, terus jadi sopan dan terus akur dengan syarat-syarat yang ditetapkan adiknya yang sudah 7 tahun tidak bertegur sapa tu...

Dari menyokong Azmin Ali..
Azwan terus membuat kenyataan bahawa dia di "arahkan" oleh Azmin Ali...

Nampaknya Azwan terpaksa akur dengan kekuatan dan pengaruh yang dimiliki oleh Umi Hafilda demi keselamatan dan punca rezeki beliau di bumi malaysia ini...

Azwan Ali kata...
sebagai celebriti,agak sukar bagi dia untuk melakukan pengakuan dihadapan media macam malam tadi...

Jadi bila Azwan sampai sanggup melakukan pengakuan terbuka seperti itu,kita kena faham betapa dia "terpaksa" melakukannya....

7 ulasan :

Anak Sabah said...

Apalah abang ni yang sanggup menyerang peribadi adik sendiri?

antap said...

kerana politik keluarga boleh bercerai berai, tapi syukurlah mereka dah berbaik semula.

Kris Jr said...

air dicincang tidak akan putus

Karin-nah said...

Inilah bila orang sanggup buat apa saja demi duit.

Irish said...

lama tak dengar dan lihat Azwan Ali keluar di TV. rupanya ada cerita seperti ini. baguslah jika dia sudah berbaik semula dengan adiknya.

me gusta said...

Bila sebut saja Azwan Ali..one word, LASER.

rebirth said...

adakah Umi tidak layak membuat laporan polis apabila beliau menerima ugutan yang mayatnya akan dibakar?? perlukah Azwan dibela oleh pihak2 yang pro kepada pembangkang walaupun tindakan beliau benar2 berusur jenayah?? sekali sekala pandangan perlu bersifat neutral tanpa dipengaruhi oleh agenda politik..