Monday, March 5, 2012



Beberapa situasi politik di Kimanis dan kawasan sekitarnya menyaksikan protes secara terang mengenai kepimpinan Datuk Anifah Aman. Selain isu mahukan anak tempatan sebagai wakil mereka, beberapa kumpulan penduduk kampung sekitar kawasan Kimanis mengutarakan beberapa janji Datuk Anifah Aman yang 'gagal' ditunaikan oleh Menteri Luar itu.

Wakil penduduk Baru Kelatuan, Papar En. Ambrus Bin Simon dalam satu kenyataan dipetik sebagai berkata bahawa masyarakat Kimanis menyokong penuh kempen transformasi kepimpinan dan kebangkitan suara rakyat. Beliau juga menyatakan beberapa masalah lampau yang masih gagal di selesaikan oleh Datuk Anifah Aman seperti masalah jalanraya, balairaya yang usang, masalah perparitanm dan juga 'janji' pembahagian rumah PPRT kepada golongan mualaf.


14 ulasan :

POP said...

Semua harus menghormati pemintaan mereka, janganlah memaksa mereka.

POP said...

Harap masalah ini boleh diselesaikan dengan secepat mungkin.

Anonymous said...

Anifah Aman harus tunaikan janji2 dia pada penduduk Kimanis.

Anonymous said...

Anifah byk juga memberi sumbangan kepada pembangunan Kimanis, penduduk harus hargainya.

Green Sabah said...

Rumors has it that someone is behind these protest, I wonder who's that person is?

Green Sabah said...

I don't know what will happen during the next GE, whether the party will appoint a different candidate or will Anifah Aman be re-appointed again. But no matter what, all the best to everyone.

Sanih Alias said...

Mengenai perkara ini saya tidak pasti sebab yang utama..Alasan ingin wakil tempatan itu mungkin tidak menguatkan sebab permintaan ini.

Sanih Alias said...

Semoga penyelesaian mengenai perkara ini akan dapat dilakukan.

Anonymous said...

Tidak mustahil jika ada dalang di sebalik protes ini. Siapa tahu dalang itu mungkin sudah melobi dengan banyak dengan harapan dia dicalonkan?

suara rakyat parlimen kimanis said...

Berundur dengan terhormat lebih baik dari kena undur oleh rakyat di kawasan

suara rakyat parlimen kimanis said...

Ini anifah banyak angkuh, dia ingat dia hebat. Hahahahaaa? Orang2 dia pun sama. Itu kroni jabatn air pjnya hal itu sebab mereka pertahankan.

suara rakyat parlimen kimanis said...

Itu yb suka tabur janji, 3 penggal punya janji belum tunai lagi maw janji itu tempat lain punya hal

suara rakyat parlimen kimanis said...

Tapi yang panting sekarang itu org sudah rela undur maaaa demi kebaikkan rakyat, rakyat parlimen kimanis pun ada pemimpin yg lebih baik maaa

Anonymous said...

jika benar Anifah ditolak oleh penduduk Kimanis, kenapa beliau boleh mempertahankan kerusi itu begitu lama?? kenapa tidak tolak beliau ketika PRU12??